Email: caoi.ir@post.com Telegram ID: @caoiran
MEDIA SLIDER - copy - copy - copy
Image is not available
Shadow

news

 

 

نامه ای به  امضای ابوالقاسم سیف الهی، معاون عمرانی استاندار کرمان، خطاب به شهردار کرمان ارسال شده که در آن بر تخریب خانه شهر ظرف ۲۰ روز آینده تاکید شده است. سیف الهی در این نامه گفته است "اگر تا ۲۰ روز آینده شهرداری اقدام به تخریب خانه شهر نکند، بخشی از اعتباراتی که قرار بود از طرف استانداری به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد، برگشت می‌خورد !!! "

 

این روز ها خبری در رسانه های منطقه ای استان کرمان بویژه در پایگاه خبری کرمان نو مبنی بر تخریب قریب الوقوع خانه شهر منتشر شده است که به موجب آن سبب نارضایی و دل نگرانی اهالی شهرستان کرمان شده است. بنایی ارزشمندی که نه تنها از لحاظ معماری دارای ویژگی های معمارانه و یکی از . بناهای شاخص و معاصر شهر کرمان است بلکه از زمان تاسیس آن یعنی سال 1349،  مورد توجه مردم کرمان بوده است بنایی که متعلق به مردم کرمان است و بدون هیچ بودجه دولتی ساخته شده است. خانه ای که حافظه جمعی مردم شهر کرمان است.

و اما این بنا امروز روزهای خوبی را سپری نمی کند زیرا با تصمیم ضرب الاجل مسئولان استانی شهر کرمان قرار است تخریب گردد زیرا بنا بر گفته ابوالقاسم سیف الهی، معاون عمرانی استاندار کرمان خطاب به شهردار کرمان، چنانچه شهرداری ظرف 20 روز آینده اقدام به تخریب بنا نکند، بخشی از اعتباراتی که قرار بود از طرف استانداری به پروژه های عمرانی اختصاص یابد، برگشت می خورد.

 

1- آیا تخریب و ساخت و ساز جدید تنها راه برای انجام پروژه های عمرانی یک شهر است؟
2- آیا بازسازی این بنا برای ادامه حیات آن که جزو حافظه جمعی مردم کرمان است، نمی تواند جزو برنامه های توسعه ای شهری قلمداد شود تا اعتبارات مربوط به عملیات عمرانی در مسیر سازنده تری صرف گردد؟

 

درباره معمار "خانه شهر"

خانه شهر در سال 1349 توسط زنده یاد اصغر اصفهانی طراحی و اجرا شده است.
زنده یاد اصغر اصفهانی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1347 می باشد.

 

اخبار مرتبط در پایگاه خبری کرمان نو

در پایگاه خبری کرمان نو، مطالب مرتبط با تخریب قریب الوقوع این اثر ارزشمند معاصر را مطالعه نمایید. لینک ها فعال هستند.

الف)
 شهردار کرمان زیر فشارمعاون استاندار
۱۱ بهمن ۱۳۹۵نوشته شده توسط امیر رجبی | پایگاه خبری کرمان نو

ب) مهندس سام شهردار اسبق کرمان :«خانه شهر» باپول مردم ساخته شده است
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ نوشته شده توسط فریده امینی زاده | پایگاه خبری کرمان نو