Email: caoi.ir@post.com Telegram ID: @caoiran

ورود

Slide 1 - copy - copy

در این بخش در تلاش هستیم تا اطلاعات مربوط به معماران ایران اعم ازبیوگرافی و آثار منتخب آنان گردآوری و معرفی گردد.
این بخش نیازمند همیاری شما مخاطبان گرامی است تا اطلاعات مربوط به معمارانی که می شناسید بویژه آنانی که مسن هستند و یا در قید حیات نیستند جمع آوری و مستندنگاری گردد.

Shadow

قاسمعلی بیدگلی

قاسمعلی بیدگلی قاسمعلی بیدگلی CAOI

قاسمعلی بیدگلی در سال ۱۳۲۸ در شهر ورامین متولد شد و از کودکی در تهران رشد نمود. وی تا قبل از انقلاب نیز در تهران زندگی می کرد و سپس با پیش آمدن شرایط کاری مختلف در گرگان مسیر وی به این شهر باز شد و نهایتا ساکن گرگان شد.

ایشان از سال ۱۳۵۳تا کنون ساختمانهایی با کاربری های متفاوت شامل کارخانه، مجتمع های مسکونی شهرک های ویلایی، مجتمع تجاری و ساختمانهای ویلایی زیبایی در این شهر طراحی و اجرا نموده اند، که از جمله ی نمونه های ارزشمند معماری معاصر استان گلستان به شمار می آیند.

استفاده از مصالح مختلف ساختمانی در کارهای وی و همنشینی زیبای این مصالح در کنار یکدیگر حاکی از شناخت ذات مصالح توسط ایشان دارد. شناخت این موارد و مطالعه معماری روز دنیا باعث بوجود آمدن کارهای کم نظیری توسط ایشان شده، که هم در بعد مصالح شناسی و هم در بعد زیبایی شناسانه و فرمی، کارهای فاخر به حساب می آیند. ساختمان هایی که بعضا با آجر و بتن اکسپوز کارشده است. بیدگلی در دفتر شخصی خود که در مجاورت منزلشان می بود به طراحی و کار مشغول بود. ایشان در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۹۸، درگذشت. یادشان گرامی

 آثار

- خانه آقای زاهدی / ۱۳۷۲ - ۱۳۶۹
- خانه آقای یزدی۱۳۶۵ - ۱۳۶۷

سپاسگزاری:
- از معمار گرانقدر زنده یاد جناب آقای مهندس بیدگلی، کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم که این فرصت ارزشمند را در اختیار این رسانه قرار دادند.
- از معماران ارجمند و علاقه مند به حوزه مستندنگاری معماری معاصر گرگان، سرکار خانم مهندس زینب کاویان، سرکار خانم مهندس الهام علیزاد و جناب آقای مهندس سید حمید حسینی که با صرف زمان و انرژی فراوان در تهیه مدارک آثار و ثبت این آثار تلاش ارزشمند و تاثیرگذاری می نمایند، کمال تشکر و قدردانی را داریم و از حسن نظر و توجه این دوستان در به اشتراک گذاری اسناد با رسانه معماری معاصر ایران مراتب سپاسگزاری خود را اعلان می داریم.

 

بازدیدکننده گرامی
احتراما اطلاعات مربوط به زندگی نامه معمار و فعالیت های حرفه ای ایشان در حال تکمیل می باشد. مراتب از طریق شبکه های اجتماعی به اطلاع شما مخاطبان گرامی خواهد رسید.

خواندن 14677 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 27 دی 1399 17:39