Email: caoi.ir@post.com Telegram ID: @caoiran

ورود

عباس احمدی ترشیزی

عباس احمدی ترشیزی عباس احمدی ترشیزی

عباس احمدی ترشیزی، متولد تیر ماه ۱۳۲۲ در کاشمر (خراسان) و بزرگ شده در شهر مشهد است که از کودکی بسیار به نقاشی علاقمند بود و دروس هندسه و مثلثات را در دوران دبیرستان با جدیت وعشق وعلاقمندی دنبال می نمود به گونه ای که معلمین وقت خود را شگفت زده می کرد.

در پی علاقمندی وپس از اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان ابن یمین و قبولی در دانشگاه در سال ۱۳۴۱، وارد رشته معماری در دانشگاه ملی (شهید بهشتی کنونی) گردید و در دوران دانشگاه نیز از دانشجویان برتر این رشته و تحت تعلیم معماران برجسته ای چون دکتر محمدباقر حاتمی، دکتر محمد تهرانی، دکتر بهروز حبیبی، دکتر گریگوریان قرار گرفتند و پس از گذراندن دوران دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته به فضای حرفه ای کاری وارد شد.

ایشان درسالهای ۱۳۵۰ لغایت ۱۳۵۳،مدیرعامل و هیات مدیره شرکت مهندسین مشاور پارهاوس در تهران بودند و پس از ازدواج و انتقال به مشهد از شرکت فوق خارج و در مشهد در سال ۱۳۷۵ شرکت مهندسین مشاور راینماد را تاسیس نمودند و درحال حاضر دراین شرکت مشغول به فعالیت هستند.

ایشان طی سالهای ۱۳۵۳ لغایت ۱۳۷۴ رییس فنی اداره مسکن و شهرسازی خراسان بودند و معماران بسیاری را طی سالها تدریس خود در دانشگاهای مشهد تربیت نمودند و ضمن طراحی بناهای متعدد شخصی و بناهای دولتی بسیار از جمله ساختمان های مسکن و شهرسازی خراسان و بازار صنایع دستی و فرش سپاد خراسان، دادسرای انقلاب کوهسنگی مشهد و آمادگاه حمزه و... . را در آثار خود برای معماری این مرز و بوم به ارمغان گذاشتند.

خواندن 4708 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 15 خرداد 1400 14:08