فرآذین طراح و تولید کننده با کیفیت ترین پارتيشن ها و محصولات مبلمان اداری متنوع در طرح های مختلف می باشد. این شرکت با زمینه فعالیت در معماری داخلی در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و پس از سال ها تجربه، مطالعات و طراحی ساخت سیستم پارتیشن اداری را در سال ۱۳۸۴ آغاز نمود.
پروژه های اخیر
کارائوکه
1403-09-16 بازدید:689 خراسان رضوی
صحنهای برای رویدادِ شهر
1403-09-16 بازدید:403 لرستان
ساختمان مسکونی گوشه
1403-08-30 بازدید:1192 تهران
ویلای ماوی
1403-08-06 بازدید:2108 البرز
شوروم فیدار
1403-05-18 بازدید:541 تهران
فروشگاه حضوری دیجی کالا
1403-07-23 بازدید:1627 تهران
ویلای آسمان ساحل
1403-07-17 بازدید:2926 مازندران
پروژه های ماندگار
حامیان
شهرنگاری
در بسیاری از موارد اطلاعاتی در مورد بناهای معاصر ایران که در کل کشور ساخته شده اند، وجود ندارد و در پی بی خبری از ارزش های معمارانه آثار، در خیلی از مواقع تخریب می شوند. بخش شهرنگار با تصویربرداری داوطلبانه کاربران در شهرهای مختلف ایران، بناهای معاصر ساخته شده خلال سالهای 1300 الی 1360 را جمع آوری و در معرض دید عموم قرار می دهد.
اهداف ما
بولتن
صفحه نخست | معماری معاصر ایران
English
#a_home_to_stay
A Call for participation to architects and designers
Synopsis
Future enthusiasts identify the technological and biological breakthroughs of this century as introduction to unexpected changes in personal lifestyle and social interactions of humans. Under the current circumstances, the experience of ‘staying at home’ provokes us all to rethink our relationship with the space within which we live: the ‘Home.’
Spending more time inside a home and limiting our associations from the exterior condition, whether desirable or not, changes our minimum expectations of the domestic space, and, challenges the contemporary well-established typologies and paradigms that have evolved over the past century.
It seems that a sort of computational/ analytical glitch has happened in our conception of the contemporary ‘Home’, and as a result, the ‘Home’ is not ready to receive our being beyond a certain point.
This campaign tries to challenge the current paradigms pertaining to domestic space and the ‘Home’ in a hope to expand its affordance in receiving our being in it. The scenario of living at ‘Home, alone or with neighbors, needs to be critically re-evaluated.
The campaign invites all architects and designers to participate in this exercise of critical re-evaluation and share their ideas.
Target Audience of the Campaign:
Architects and architecture students are the main audience of the campaign, but it is open to all designers, behavioral science researchers, and spatial practitioners at all scales and scopes.
Participants should submit their ideas in the form of just one square post for Instagram, with a maximum of 100-word-long caption to the following email: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
In addition, they can share the related post on their own Instagram page and promote the campaign for others, inviting them to the challenge, using the hashtag,
#a_home_to_stay
This also makes a possibility for the campaign to observe and follow the ideas.
Please also mention the Instagram page of the campaign: [ @a_home_to_stay ]
Participants are free to choose their medium, including but not limited to, hand-drawings, computer images, photos, text, collage, etc. Moreover, participants can submit their plans, sections, perspectives or any combination of necessary architectural drawings to represent the idea.
Responsible for the event: ManMemar | educational institution in Isfahan, Iran
Iranian media sponsor: CAOI.IR | Contemporary Architecture of Iran
graphic credit: ADD Studios